翻訳練習のためのブログ(意訳あり)

[歌詞和訳]SEVENTEEN : DON QUIXOTE

DON QUIXOTE

作曲:WOOZI (SEVENTEEN),BUMZU,Tommy Brown,Steven Franks,Melanie Joy Fontana,Michel “Lindgren” Schulz
作詞:WOOZI (SEVENTEEN),BUMZU,원우 (SEVENTEEN),Michel “Lindgren” Schulz,Melanie Joy Fontana

Apple music

https://music.apple.com/jp/album/don-quixote/1625554104?i=1625554110

 

f:id:wingano:20220527133557j:image

 

[歌詞]

 

I Just wanna feel the vibes


모든 걸 불태운 밤

全部燃やしてしまった夜


내가 미쳐도 좋아

俺は狂っていても良い


Feeling like DON QUIXOTE

 

 

사람들은 손가락질해 It ain’t real It ain’t real

人々は後ろ指を指す It ain't real It ain't real


겁먹지 않아 It’s real It’s real

怖がりはしない It's real It's real


미쳤다 해도 좋아 내 모든 걸 불태운 밤

いかれてると言われても良い 俺の全てを燃やす夜


So come and call me DON QUIXOTE

 

 

사람들은 내가 이상하대 Yeh yeh

人々は俺がおかしいって


라만차의 풍차는 웬 말이니 Yeh

ラマンチャの風車?何言ってんだ?って


틀린 말 없지 그 말이 다 맞지

間違ってないだろう 正しいこと言ってるんだ


But I’m gonna live my life 상관없지 Yeh

But I'm gonna live my life 関係ないよ yeh

 

 

끓어오른 내 속엔

沸き立つ俺の中には


Ice and motivation


새로운 나의 Name tag

新しい俺の Name tag


통제 불능이라 써 있어

統制不能だと書いてある

 

 

Now push for (What I want)


Go for (What I want)


Do what (What I want)

 

 

I Just wanna feel the vibes


모든 걸 불태운 밤

全てを燃やした夜


내가 미쳐도 좋아

俺は狂っていても良い


Feeling like DON QUIXOTE

 

 

사람들은 손가락질해 It ain’t real It ain’t real

人々は後ろ指を指す It ain't real It ain't real


겁먹지 않아 It’s real It’s real

怖がりはしない It's real It's real


미쳤다 해도 좋아 내 모든 걸 불태운 밤

いかれてると言われても良い 俺の全てを燃やす夜


So come and call me DON QUIXOTE

 

 

Say my name DON QUIXOTE 두려운 게 없지

Say my name DON QUIXOTE 怖いものは無い


Pay my day 오늘도 내일에 다 걸지

Pay my day 今日も明日に全部賭ける


난 나를 알아 넌 나를 잘 몰라

俺は俺を知ってる お前は俺をよく知らない

 

난 겁에서 태어나 겁 없이 말 위로 또 올라타

俺は恐怖から生まれ怖いものなしで馬の上に上がる

 

 

My hands up, I keep’em high


두려운 건 내 속에 나

怖いのは俺の中の俺


내 모든 걸 걸겠어 난

俺の全てを賭けてやるんだ


So I’mma light it up, light it up

 

 

I Just wanna feel the vibes


모든 걸 불태운 밤

全てを燃やした夜


내가 미쳐도 좋아

俺は狂っていても良い


Feeling like DON QUIXOTE

 

 

사람들은 손가락질해 It ain’t real It ain’t real

人々は後ろ指を指す It ain't real It ain't real


겁먹지 않아 It’s real It’s real

怖がりはしない It's real It's real


미쳤다 해도 좋아 내 모든 걸 불태운 밤

いかれてると言われても良い 俺の全てを燃やす夜


So come and call me DON QUIXOTE

 

 

I Just wanna feel the vibes


모든 걸 불태운 밤

全てを燃やした夜


내가 미쳐도 좋아

俺は狂っていても良い


Feeling like DON QUIXOTE

 

 

사람들은 손가락질해 It ain’t real It ain’t real

人々は後ろ指を指す It ain't real It ain't real


겁먹지 않아 It’s real It’s real

怖がりはしない It's real It's real


미쳤다 해도 좋아 내 모든 걸 불태운 밤

いかれてると言われても良い 俺の全てを燃やす夜


So come and call me DON QUIXOTE