翻訳練習のためのブログ(意訳あり)

[歌詞和訳]GOT7:Two

Two

作曲:유겸 (YUGYEOM),Distract,Dr.Ahn
作詞:유겸 (YUGYEOM),Distract
編曲:Dr.Ahn

Apple music

https://music.apple.com/jp/album/two/1624841912?i=1624842187

 

f:id:wingano:20220526121320j:image

 

[歌詞]

 

You know


You’re the only one


I need right here in my life


Oh yeah


‘Cause you be like


좋았던 기억들로 다 가득 차 더

良い思い出たちでいっぱいに満ちる


싫었다고 생각했던 모습들도

嫌だと思っていた姿も


그 마저도 완벽해서

それさえ完璧で


계속해서 생각이 나 더

何度も思い出される


내 머릿속을 가득 채워 넌

僕の頭の中をたくさんに満たす


매일 밤

毎晩


It’s gettin' hard for me


to fall asleep at night


잊어버려 우리 둘

忘れよう僕ら2人


밤새 너를 지우게 둬

夜通し君を消そうとさせて


Nothin’ I do can get you


off my mind


I’m flyin solo


I’m drinkin’ every night


끝이 보인 우리 둘

終わりが見えてる僕ら2人


지키지 못했던 말

守れなかった言葉


No more excuses


excuses no more


Gotta get through


this through this


모든 게 Stop it

全部 Stop it


now stop it now


함께한 장면 다 일시정지야 Yeah

一緒にいたら全部のシーンが一時停止 yeah


다 알잖아 뒤돌아봐

全部分かるじゃん 振り返ってみな


결국 끊긴 너와 나의 발자국

結局途切れた君と僕の足跡


속 안에 담긴 Memory

の中に込められた memory


쉽게 희미해져 가는 날 보면

簡単に薄れて行く僕をみたら


이럴 수 밖에 없다고 해

こうするしかなかったと言う


넌 어쩔 수 없다는 말만

君はどうしようもないっていう言葉だけ


잊어버려 우리 둘 잊어버렸던

忘れよう僕ら2人忘れてしまっていた


밤새 너를 지우게 둬

夜通し君を消させて


Nothin’ I do can


get you off my mind


I’m flyin’ solo


I’m drinkin’ every night


끝이 보인 우리 둘

終わりが見えてる僕ら2人


지키지 못했던 말

守れなかった言葉


No more excuses


excuses no more


Gotta get through


this through this


이해하는 내가 싫어

理解してしまってる僕が嫌だ


지금 와서 난 뭐 하는지

今更僕はなにしてるんだろう


We both know that it’s over


Your love is all I’m asking for


And I promise you


that I’ll give you more of me


잊어버려 우리 둘

忘れよう僕ら2人


밤새 너를 지우게 둬

夜通し君を消させて


Nothin’ I do can


get you off my mind


I’m flyin’ solo


I’m drinkin’ every night


끝이 보인 우리 둘

終わりが見えてる僕ら2人


지키지 못했던 말

守れなかった言葉


No more excuses


excuses no more


Gotta get through


this through this