翻訳練習のためのブログ(意訳あり)

[歌詞和訳]GOT7:Don't Care About Me

Don't Care About Me

作曲:Distract,진영 (GOT7),유겸 (YUGYEOM),Ludwig Lindell
作詞:진영 (GOT7),유겸 (YUGYEOM)
編曲:Ludwig Lindell

 Apple music

https://music.apple.com/jp/album/dont-care-about-me/1624841912?i=1624842188

 

f:id:wingano:20220526121550j:image

 

[歌詞]

 

It’s been a long road


Been through up and downs


But we’re still here


Still alive


쭉 걸어왔던 시간들

歩んできた時間


겁 없이 달려온 날들

怖いものなしで駆け抜けてきた日々


너가 항상 함께 였기에

君がいつも一緒だったから


올 수 있었어 우린

ここまで来れたんだ僕ら


We’re here


전부 가시밭길 다리는 상처투성이

全部いばらの道 脚は傷だらけ


이건 Nothin’ 축에 끼지도 못하지

これは Nothin' 数に入りもできない


보지 못해 아무도

見れない 何も


여기 올라 온 나를

ここに上がってきた僕を


I go high


고통에 중독돼 가도

苦しみが中毒になっても


Oh 난 Smile

Oh 僕は Smile


어차피

どうせ


You don’t care about me


살아남은 아이는 나란 걸

生き残ったのは僕だってこと


You don’t care about me


살아남은 아이는 나란 걸

生き残ったのは僕だってこと


You don’t care about me


Bout you bout you


Bout me bout me


우리 이야기

僕らの物語


Bout us bout us


너 말곤 다른 선택지는 없었어

君以外の選択肢は無かった


No chance


세상이 사라져도 내게 Come dance

世界が消えても僕に Come dance


I dont care yea 꿈꾸던 모든 날이 

I don't care yea 夢見てきた全ての日が


파랗던 내 하늘이 물들어져

青かった僕の空が染まって行く


나에게로 떨어져 눈물같이

僕に零れ落ちる 涙みたい


I go high


고통에 중독돼 가도

苦しみが中毒になっていっても


Oh 난 smile

Oh 僕は smile


어차피

どうせ


You don’t care about me


살아남은 아이는 나란 걸

生き残ったのは僕だってこと


You don’t care about me


살아남은 아이는 나란 걸

生き残ったのは僕だってこと


You don’t care about me


You you you ay ay


You you you


You don’t care about me


타들어 가도 괜찮아

燃え広がっていっても大丈夫


It’s for you


You don’t care about me


살아남은 아이는 나란 걸

生き残ったのは僕だってこと


You don’t care about me


살아남은 아이는 나란 걸

生き残ったのは僕だってこと


You don’t care about me


It’s been a long road 


Been through up and downs


But we’re still here


Still alive